[email protected] 794 151 198
Marketing, reklama i strategia firmy
20 listopada 2017
0

Firma, z którą rozmawiałem kilka miesięcy temu, właśnie otrzymała wystarczająco dużo kapitału wysokiego ryzyka, aby opracować i uruchomić nowy produkt. Produkt był wyjątkowy i miał dużą szansę na sukces. Niestety, decydenci firmy byli “niewygodni z całą ideą marketingu i reklamy” (ich słowa). Zamiast tego zdecydowali się skoncentrować swoją uwagę na sposobach “braku marketingu”, aby rozpocząć produkcję. Rozmawiali z ludźmi, których znali, mając nadzieję, że dystrybutor lub przyjaciel biznesowy pomogą im wzrastać. Wysłali komunikaty prasowe, mając nadzieję, że ktoś przeczyta o ich produkcie. Siedzieli w nowym biurze rozmawiając o tym, jak świetnie byłoby, gdy ich firma osiągnęła sukces.

Zasadniczo strategia marketingowa i plany reklamowe to była: nadzieja na sukces.

W tym momencie nie można przewidzieć ich przyszłości. Mogą mieć szczęście. Niestety, kurs jest ułożony przeciwko nim.

Marketing, reklama i strategia

W biznesie – zwłaszcza w marketingu i reklamie – bardzo ryzykowne jest poleganie na nadziei. To samo dotyczy dużych rzeczy, takich jak tożsamość marki firmy, plan medialny i public relations, a także mniejsze rzeczy, takie jak sposób odbierania telefonu. Ważne jest, aby wszystkie aspekty Twojej firmy – duże i małe współpracowały ze sobą pod jednolitą strategią zgodnie z Twoim planem strategicznym.

Na przykład reklama. Zanim wybierzesz obrazy w reklamie lub napiszesz pierwsze słowo, powinieneś mieć na uwadze jasny cel brandingu. Jakie klienci chcą zobaczyć projekt i nagłówek reklamy? Co chcesz, aby ten klient docelowy zrobił? Ciekawość, aby dowiedzieć się więcej o swojej marce? Płonące pragnienie współpracy z tobą? Czy po przeczytaniu Twojej reklamy chcesz je zadzwonił do firmy, kupił produkt lub po prostu znał Twoją markę? Kiedy pracujesz z solidnej, skutecznej strategii marketingowej i dobrze zorganizowanego planu reklamowego, te pytania są udzielane przed rozpoczęciem procesu reklamowego.

Firma potrzebuje strategicznego kierunku

Niektóre małe przedsiębiorstwa wychodzą z niejasną strategią, która żyje gdzieś w umyśle właściciela. Niestety podejście to prawie zawsze zawodzi (dlatego ponad 50% wszystkich problemów biznesowych wynika z braku skutecznej strategii). Jeśli jesteś właścicielem firmy lub pracownikiem najwyższego szczebla, jest na to szybki test: Czy masz plan biznesowy firmy? Czy plan zawiera strategiczny plan marketingowy? Czy ten plan marketingowy zawiera jasną i skoncentrowaną strategię reklamową? Jeśli odpowiedź na którekolwiek z tych pytań brzmi “nie” lub “nie wiem”, jesteś w niebezpieczeństwie polegania na nadziei.

Firma musi przestrzegać jasnej i zwięzłej strategii marketingowej, która zawiera wyraźnie określone cele związane z ich tożsamością marki, działaniami marketingowymi i reklamowymi. Czemu? Ponieważ silna strategia marketingowa i reklamowa koncentruje się na działaniach i wydatkach mających na celu, kontrolowanie kosztów, unikanie błędów i zwiększenie sukcesu firmy.

Strategia marketingowa

Wszyscy słyszeliśmy historie ludzi (i firm), które miały na tyle szczęścia, że ​​mają powodzenie i po prostu im się to przydarza. Szczęście się zdarza, ale jest o wiele bardziej niestabilne niż pogoda. W większości przypadków sukces jest oparty na planowaniu i ciężkiej pracy. Ciężka praca zależy od ciebie, ale oto kilka porad dotyczących planowania.

Zastanów się nad uzyskaniem pomocy. Większość firm decyduje się na zatrudnienie doradcy ds. Strategii marketingowej, który wie, jak prowadzić proces strategiczny i ma udokumentowane osiągnięcia w zakresie skutecznego planowania marketingowego i reklamowego. Konsultant ds. Strategii marketingowej przynosi obiektywny punkt widzenia do rozwijania tożsamości marki, strategii marketingowej, kampanii reklamowej i innych ważnych działań. Właściwy konsultant ds. Strategii marketingowej przynosi również wiele doświadczeń i umiejętności, które zazwyczaj nie znajdziesz w Twojej firmie. Kieruje projektem krok po kroku, nie będąc przedmiotem wymagań biznesowych. Ich głównym zadaniem jest opracowanie dla Twojej firmy solidnej, wyraźnie napisanej strategii brandingu i marketingu, która zapewnia kierunek i taktykę, która pomoże Twojej firmie osiągnąć cele biznesowe.

Z drugiej strony, jeśli budżet lub inne okoliczności nie pozwalają na zatrudnienie pomocy zewnętrznej, oto kilka kroków, które można podjąć w celu opracowania strategii brandingu i marketingu na własną rękę.

4 kroki

Po pierwsze, spójrz, gdzie teraz jesteśi dokąd zmierzasz. Analizuj firmę, markę i produkt, aby zrozumieć swoje mocne i słabe strony, możliwości i zagrożenia. Następnie spójrz uważnie na obecnych klientów i potencjalnych klientów. Poznawaj i zrozum jak najwięcej – postawy, opinie, potrzeby, grupy społeczne i inne informacje. Określ, kim oni są, czego chcą i jaki komunikat marketingowy będzie im towarzyszył.

Po drugie, oceniaj środowisko i konkurencję. Nie możesz wiedzieć wszystkiego, więc skup się na ważnych rzeczach – tych, które mogą wpłynąć na sukces marketingowy i reklamowy. Zdecyduj, które z tych czynników trzeba rozważyć w ramach planu strategicznego marketingu i poznaj wszystkie możliwe informacje na ten temat.

Po trzecie, ustal swoje cele. Upewnij się, że jesteś konkretny – nie mów “chcemy wzrastać”, ale raczej “chcemy zwiększyć sprzedaż o 50% w przyszłym roku.” Zrób to dla każdego celu marketingowego i promowania. Aby osiągnąć cel, upewnij się, że osiągnięte cele są możliwe.

Po czwarte – i to jest naprawdę ciekawa część – połącz te wszystkie informacje i opracuj swoją markę i strategię marketingową. Opracuj strategię tak szczegółowo, jak to tylko możliwe, obejmując wszystkie czynniki związane z brandingiem, marketingiem i reklamą, które mają stały wpływ na Twoje cele. Jeśli plan marketingowy jest przeznaczony wyłącznie do użytku wewnętrznego, nie martw się gramatyką i stylem. Jeśli jest to dla celów zewnętrznych (takich jak poszukiwanie kapitału), gramatyka i styl są krytyczne, podobnie jak układ i przepływ informacji W takim przypadku wskazane jest uzyskanie pomocy przy pisaniu planu marketingowego.

Wreszcie, po zakończeniu planowania strategicznego marketingu, użyjesz strategii marketingowej i reklamowej, aby poruszać się we wszystkich aspektach swojej marki, marketingu, reklamy i public relations. Powinien dostarczyć jasnych odpowiedzi na temat tego, co musisz zrobić, kiedy i jak. Będziesz pracować strategicznie w kierunku swoich celów biznesowych przy każdej działalności marketingowej i reklamowej, zgodnie z Twoimi planami, gdy zmierzasz do swoich celów.